söndag 6 januari 2013

Några första funderingar


Han låter mig vila på gröna ängar… möte vid brunnen… åter till källan… resource.

I mötet med mina medmänniskor möter jag Gud och får ta ett djupt andetag och se hur viktigt det är att stanna upp och vila – här och nu. Det är i mötet jag lär mig nya saker om mig själv, om Gud och om vad jag kan lära mig av vad som händer just nu. Få ny kraft! Min far säger ofta; ”vad kan du lära dig av detta?” Visst är det en gåva att i varje stund tänka; detta leder framåt, av detta lär jag mig nästa steg jag ska ta. Det är en konst att tänka så särskilt när livet krånglar till sig men också när allt går som på räls. Stanna upp, vila, tänka, handla.  


4 kommentarer:

  1. Stanna upp, vila, tänka är nog så rätt älskade Tinna - men glöm inte kommateringen i livet.
    Kommatering görs i meningar där man tar andetag innan nästa sats påbörjas.
    Kommatering i livet innebär att man andas.
    Andas när man stannar upp, andas när man vilar och tänker.
    Jag vill att du andas ofta och mycket för det ger dig det liv du är värd.
    Tack för att du finns!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så klart Heidi, du har helt rätt! Från och med nu ska jag kommatera mera, dvs andas. Puss på dig!

      Radera
  2. Vackert skrivet mamma! Du är så klok. Om jag blir hälften så bra som du är så är jag nöjd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskade Matilda! Utan ditt och övriga familjens stöd hade jag aldrig kommit igång med bloggen! Tack för att du är den du är:)

      Radera