söndag 6 januari 2013

Gamla och nya möten



Av Ålems församling fick jag en kudde av fårskinn när jag avtackades den 4:e söndagen i Advent. ”Nu får du äntligen vila!” önskade de mig och det ska jag verkligen försöka göra.
Fast att arbeta intensivt kan också innebära att vila; vid underbara morgonböner, lovsångsmässan på tisdagskvällen, på intensiva möten i församlingshem, på skolan, på Salthäll eller i affären. Jag har haft fantastiska år men nu får jag förmånen att dra ner på takten och arbeta halvtid.
Jag ser fram emot det arbete med vänstiftsrelationer som jag nu ska ingå i. Att få möta Gud tillsammans med våra kristna syskon i den världsvida kyrkan är en vila och samtidigt ett äventyr - och definitivt fyllt med möten!
Vilken gudstjänst det blev idag då Anders och jag av biskop Jan-Olof sändes ut som medarbetare i Svenska kyrkan till tjänst i den världsvida kyrkan med placering i Pietermaritzburg, Sydafrika. 


På onsdag flyger vi! Tack alla vänner som delade vår glädje idag. Jag hoppas ni vill fortsätta dela livet med mig – ett samtal vid brunnen.
Nu ska jag lägga mig med huvudet på min fårskinnskudde och njuta av vad jag varit med om idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar